2010. december 15., szerda


Na végre tudok már egy könyvről is írni! Több, mint 4 hétig tartott, míg kiolvastam 2 könyvet. (Mindig minimum 2 könyvet olvasok egyszerre, hogy hangulatomtól függően váltogathassam őket.) Nagyon kevés szabadidőm van mostanában és teljesen kivagyok attól, hogy ilyen kevés időm jut az olvasásra.
Na de a könyvek: John Grisham: Ha ölni kell és Carole Matthews: A Csokoládéimádók klubja.
Először a Grishamről írnék. Bár a könyveiből készült filmeket láttam, de nem olvastam még tőle ezelőtt semmit. És ez nagy hiba volt! El sem tudom mondani, mennyire tetszett ez a könyv, teljesen magába szippantott, ott voltam én is a meleg, lassú, előítéletekkel teli Délen, ahol még mindig niggernek tartják a feketéket és ahol a nőknek otthon a helye. Grisham tökéletesen megteremtette a "Deep South" atmoszféráját, Mississippi lassú hömpölygésű életét. Éppilyen tökéletesen teremtette meg a karaktereket is. Nem tudnék kedvencet mondani, mert mindenkit imádtam, Jake-t, Harry Rex-et, Lucien-t, Ozzie-t, stb... Hiteles, emberi és jó adag humorral megáldott szereplőkkel találkozhatunk. (Egyetlen kivétel van és az pont maga Carl Lee. Róla kevés szó esik az egész könyvben, nem ismerjük meg a jellemét és csak gyanítjuk, milyen ember.)
Maga a történet is magával ragadó, igazgalmas. Röviden leírom, ha valaki esetleg nem ismerné. Két fehér férfi brutálisan összever és megerőszakol egy fekete kislányt, akinek az apja ezután megöli a két férfit. A könyv végülis az ő ügyéről, tárgyalásáról szól. Önbíráskodhat-e az ember ilyen esetben?
Nagyon jó kis film is készült a könyvből, ha valaki nem látta még, tessék mindenképp megnézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése